Gazprom przestanie sponsorować Ligę Mistrzów? "Times" wzywa UEFA do przerwania kontraktu

1 grudnia 2020, 15:08
GazpromUEFA
Fot. Flickr

Brytyjskie wydanie "The Times" oskarżyło rosyjski kanał telewizyjny NTV o rasizm. Należy on do Gazpromu, głównego sponsora piłkarskiej Ligi Mistrzów.

W publikacji wezwano również UEFA do ponownego rozpatrzenia umowy z właścicielem NTV, Gazpromem, który jest jednym z największych sponsorów głównego europejskiego turnieju piłkarskiego UEFA Champions League - informuje Radio Svoboda.

Media zwróciły uwagę na fakt, że w zeszły weekend w programie NTV "Międzynarodowy tartak" z Tigranem Keosayanem pojawił się "rasistowska" parodia byłego prezydenta USA Baracka Obamy. "The Times" zauważa, że ​​aktorka grająca Obamę, której twarz była pomazana ciemną farbą, zaśpiewała popularny niegdyś rosyjski przebój "Jestem czekoladowym króliczkiem". Prezydentura Obamy została nazwana "ciemną stroną" amerykańskiej historii, a prowadzący Keosayan, rozmawiając z rzekomym były przywódca Stanów Zjednoczonych powiedział, że w Rosji można go pomylić z Cyganem.Reklama

Reklama

"Transmisja NTV może zawstydzić UEFA, organ zarządzający europejskim futbolem, ponieważ stara się zintensyfikować swoje wysiłki w walce z rasizmem" - piszą brytyjskie media i cytują przedstawiciela międzynarodowej organizacji Fare, która prowadzi z UEFA antyrasistowską kampanię. "Jako sponsorzy największych rozgrywek klubowych w światowym futbolu, których celem jest promowanie pozytywnych wartości, Gazprom musi teraz wydać oświadczenie i dopilnować, aby ten przejaw rasizmu się nie powtórzył" - powiedział rzecznik Fare.

Osobno "The Times" zauważa, że ​​gospodarzem Międzynarodowego Tartaku jest mąż Margarity Simonyan, redaktor naczelnej kanału telewizyjnego "Russia Today", finansowanego przez Kreml, i że to Simonyan pisze scenariusze do programu. "Za jedną transmisję małżonkowie otrzymują około pięciu milionów rubli (66 tys. dolarów - przyp.red.)" - podaje brytyjska gazeta.

Na końcu artykułu "The Times" zwraca uwagę, że według ostatniego sondażu Centrum Lewady 28 proc. Rosjan uważa, że ​​należy zakazać wjazdu do kraju osobom czarnoskórym.

Gazprom odmówił komentarza na temat artykułu w "The Times", UEFA nie odpowiedziała jeszcze na publikację, a Margarita Simonyan napisała na Twitterze, że jej mąż "jako osoba należąca do mniejszości etnicznej w Rosji, regularnie żartuje na antenie z jego dużego etnicznego nosa i ciemnej karnacji". 

KomentarzeLiczba komentarzy: 1
Kowalskiadam154
środa, 2 grudnia 2020, 10:46

Dziennikarze z tajmsa musza pamiętać by za każdym razem opuszczać wzrok gdy przechodzą obok takiego bo inaczej to będzie rasizm

Tweets Energetyka24