Były prezes Azotów wygrał z wydawcą Faktu. Dostał 400 tys. zł zadośćuczynienia

19 sierpnia 2021, 15:06
840_472_matched__p5bgbm_1326686351drwojciechwardacki
Fot.: Grupa Azoty

Wojciech Wardacki, były prezes Grupy Azoty, wygrał proces z wydawcą Faktu. Sąd uznał, że dziennikarze gazety naruszyli dobra osobiste Wardackiego i zasądził na jego rzecz zadośćuczynienie w kwocie 400 tys. złotych.

Wygrana przez Wardackiego sprawa dotyczyła publikacji, jakie ukazywały się na przełomie 2018 i 2019 roku. Sąd uznał, że publikowane przez dziennikarzy informacje były bezprawne i nieprawdziwe, wytknął im też brak rzetelności.

Na mocy orzeczenia Ringier Axel Springer Polska, czyli wydawca Faktu, będzie musiał zapłacić Wardackiemu 400 tysięcy złotych zadośćuczynienia oraz zamieścić przeprosiny. Wyrok jest prawomocny, a zasądzona kwota zadośćuczynienia należy do najwyższych w historii polskiego orzecznictwa dotyczącego ochrony dóbr osobistych.

image

 Reklama

KomentarzeLiczba komentarzy: 2
konsul
czwartek, 19 sierpnia 2021, 23:43

Ciekawostka, nawet szybko ten wyrok wydali jak na nasze warunki. 400 tys. dobry grosz.

binKaczy
piątek, 20 sierpnia 2021, 02:46

Na zamowinie z nowogrodzkiej

Tweets Energetyka24