Szef MSZ Niemiec: chcemy jak najszybciej zacząć rozmawiać z nowym rządem USA o Nord Stream 2

15 stycznia 2021, 15:12
heiko maas flickr
Fot. Flickr

Rząd RFN zamierza jak najszybciej zacząć rozmawiać z administracją przyszłego prezydenta USA Joe Bidena na temat gazociągu Nord Stream 2 - powiedział dziennikarzom w piątek minister spraw zagranicznych Niemiec Heiko Maas.

"Oczywiście, że chcemy rozmawiać na ten temat naszymi kolegami w Waszyngtonie, jak tylko zacznie urzędować nowa administracja" - oświadczył szef niemieckiej dyplomacji.

Maas poinformował, że nie wie, czy firmy zaangażowane w budowę gazociągu natychmiast wznowią prace po tym, gdy w piątek niemiecka Federalna Agencja Morska i Hydrograficzna (BSH) zezwoliła na kontynuację prac przy Nord Stream 2 przez rosyjski statek.

W grudniu 2019 roku z udziału w budowie Nord Stream 2 w obawie przed sankcjami USA wycofała się szwajcarska firma Allseas, dysponująca specjalistycznymi statkami do układania podwodnych rurociągów. Piątkowa decyzja BSH umożliwia kontynuowanie budowy przez jednostkę rosyjską.

Maas powiedział także, że z zadowoleniem przyjął fakt, że ostatnie grudniowe decyzje władz USA w sprawie sankcji przewidywały konsultacje rządowe przed nałożeniem kolejnych restrykcji.

Reklama

Reklama

Administracja prezydenta Donalda Trumpa sprzeciwiała się budowie Nord Stream 2 argumentując, że rurociąg uczyni Europę bardziej zależną od rosyjskiego gazu i zagrozi bezpieczeństwu energetycznemu regionu. W odpowiedzi Moskwa oskarżała Waszyngton o promowanie swoich interesów związanych z eksportem skroplonego gazu do Europy.

Projektowi rurociągu sprzeciwiała się również administracja poprzedniego prezydenta, Demokraty Baracka Obamy, a niemieccy urzędnicy nie spodziewają się istotnej zmiany w amerykańskiej polityce wobec Nord Stream 2, kiedy prezydentem zostanie Biden - pisze agencja AP. 

PAP - mini

Energetyka24
Energetyka24
KomentarzeLiczba komentarzy: 45
Buczacza
sobota, 16 stycznia 2021, 11:59

Proponowali mld łapówki ! Następnie stada internetowych gamoni przekonywały, że nic nie muszą bo przecież Niemcy to potęga. Te same wydmuszki kremlowskie egzaltowały się potężnymi koncernami które stoją za ns2 ! Ciągle nam przypominają że jankesi to bezzębny stary wyleniały kocur i do tego bankrut.! I zobaczcie, że do tego bankruta bezzębnego Niemcy znowu ustawiają się w kolejce i czekają na swoją audiencję ? Śmiech to zdrowie,ale przestańcie bo nie wiem czy wytrzymam. W końcu ile można się śmiać nawet z tych intelektualnych dewotów?

HeHe
sobota, 16 stycznia 2021, 23:09

Wygląda jednak na to, że zaklinasz rzeczywistość która ci potwornie skrzeczy bo ta "kolejka" w której rzekomo ustawiają się Niemcy to twoje urojenia a śmiech o którym piszesz jest przez łzy. Jeżeli Amerykanie przestaną przeszkadzać to tym lepiej dla wszystkich a także dla nich a jeżeli nie to Niemcy i ruscy i tak dokończą NS2. Zresztą prawdopodobnie Biden to rozumie.

mc.
niedziela, 17 stycznia 2021, 13:22

Jest pewien problem... Biden musi być bardziej papieski od Papieża. Czyli jeżeli on (Biden) oskarżał Trumpa o sprzyjanie Rosjanom a ten próbował zablokować NS2, to Biden MUSI TO ZROBIĆ. No i jeszcze jedno - polityka polityką, a biznes biznesem. Im mniej ropy i gazu sprzedadzą Rosjanie, tym więcej sprzeda USA, AS, Kuwejt i inni "przyjaciele".

Kiks
sobota, 16 stycznia 2021, 02:18

Powodzenia :D.

czytelnik D24
piątek, 15 stycznia 2021, 20:26

Ale dlaczego? Przecież HeHe twierdzi że Amerykanie nie mają nic do gadania więc po co te rozmowy? Ja wiem jedno, że jak ktoś jest silny to robi swoje i nie pyta innych o zdanie.

HeHe
sobota, 16 stycznia 2021, 01:39

Niemcy nie będą pytali Amerykanów o zdanie bo jest ono wszystkim dobrze znane i zatem albo Amerykanie pogodzą się z faktem zakończenia budowy działania NS2 rezygnując z prób utrudniania albo powstanie on wbrew Amerykanom ale wtedy polityczne kontakty Niemiec z USA legną w gruzach i partnerstwo transatlantyckie będzie istniało tylko na papierze. Czyli dokładnie tak jak parę miesięcy temu powiedział Gerhard Schroeder.

czytelnik D24
niedziela, 17 stycznia 2021, 12:04

"chcemy jak najszybciej zacząć rozmawiać z nowym rządem USA o Nord Stream 2" mówi szef niemieckiego MSZ. Gościu zaklinasz fakty które przedstawia powyższy artykuł. jeżeli masz problemy że nikt ci nie wmówi iż białe jest białe to pora iść do lekarza.

HeHe
niedziela, 17 stycznia 2021, 13:41

"Chcemy jak najszybciej zacząć rozmawiać z nowym rządem USA o Nord Stream 2" bo im szybciej USA samo zaprzestanie szantażu sankcyjnego tym lepiej dla wszystkich, także dla USA a definitywnie dla kontaktów niemiecko-amerykańskich bo wszak są już wystarczająco złe. Po prostu rozumiesz ten artykuł tak jak chcesz go rozumieć a fakt chęci rozmów nie ma nic wspólnego z wymyślonym przez takich jak ty klientelizmem politycznym Niemiec wobec USA. Zamiast lekarza proponuję ci poczucie common sense.

Kiks
sobota, 16 stycznia 2021, 19:08

Jak na razie to nie mają nic do powiedzenia bez USA. Widać jak cichutko i karnie popłacili odszkodowania w aferze dieslowskiej. I to właśnie w USA.

HeHe
sobota, 16 stycznia 2021, 22:59

To USA nie ma już nic do powiedzenia w Europie zachodniej. Np. w polityce międzynarodowej, w formacie normandzkim uczestniczą Niemcy i Francja.

Kiks
niedziela, 17 stycznia 2021, 20:26

Zastanawiające jest jak kręcąc unikasz odpowiedzi. Odpowiedz zatem jak to jest, że niemieckie firemki karnie popłaciły grube odszkodowania w USA, a w Europie do tej pory mataczą w sprawie. Ale ty już tak masz, że ktoś zadaje pytanie A, a ty poruszasz temat Z. Ja o zupie.. Format normandzki? Co to ma wspólnego z tematem. USA nie chciały z własnej woli brać udziału. Zresztą ponownie zaprzeczasz sobie, bo najpierw biadolisz, że USA wtrącają się w europejskie sprawy, a za chwilę utyskujesz, że z tych spraw są izolowane. Zdecyduj się.

HeHe
poniedziałek, 18 stycznia 2021, 14:09

Co wspólnego z tematem mają odszkodowania które niemieckie "firemki" zapłaciły? USA pomimo starań Ukraińców po prostu nie zostały zaproszone do formatu normandzkiego a, co ciekawe, ruscy dopuścili taką mozliwość. Nie chcieli Amerykanów Francuzi i Niemcy.

qqq
niedziela, 17 stycznia 2021, 20:12

A to nie frau Merkel i piękny Makron ustawiali się w kolejkę na spotkania z nienawidzonym Trampem? I do Bidena też się będą na wybiegi ustawiać. I tyle to USA ma do powiedzenia w Europie zachodniej.

Davien
niedziela, 17 stycznia 2021, 16:00

Nopopatrz i znaczenie Niemeic jest tam zerowe bo Rosja olewa sobie ustalenia a w tym czasie USA dstarcza Ukrainie to co trzeba do walki z rosyjskimi terrorystami

mc.
niedziela, 17 stycznia 2021, 13:26

Format Normandzki to próba wykreowania się Niemców na podstawowy podmiot polityczny w Europie. Jest tylko jeden problem - wszyscy z nimi rozmawiają (bo muszą), ale nikt im nie wierzy. Bo co z tego że Niemcy ogłaszają "Sukces" w rozmowach z Rosją, jak chwilę potem Rosja łamie te zobowiązania... a właściwie nie łamie, a tylko omija.

GB
sobota, 16 stycznia 2021, 11:13

Przecież sam widzisz że Niemcy chcą rozmawiać z Amerykanami... A budowa stoi.

HeHe
sobota, 16 stycznia 2021, 23:02

Nie rozumiesz tego co napisałem? Niemcy wolą aby Amerykanie sami zrezygnowali z prób sankcyjnego szantażu ale jeśli tego nie zrobią to budowa NS2 zostanie dokończona wbrew nim.

GB
niedziela, 17 stycznia 2021, 21:40

Tylko widzisz jest na odwrót. USA cały czas nakładają różne sankcje na NS2, a Niemcy na kolanach skamlą żeby USA tego nie robiły...

HeHe
niedziela, 17 stycznia 2021, 23:10

Tylko widzisz jest na odwrót. Niemcy założyli Stiftung Klimaschutz i wbrew USA cały czas twierdzą, że NS2 będzie dokończony.

Davien
niedziela, 17 stycznia 2021, 16:01

Heheszku, Niemcy poza swoimiwodami terytorialnymi nie mają nic do powiedzenia, podobnie jak Rosja, a Dania jest pzreciwna NS2 więc nic nie powstanie bo Duńczycy nie są idiotami by na coś takiego pójść dla intereów Rosji:)

mc.
niedziela, 17 stycznia 2021, 13:31

A jak tego nie zrobią (nie zrezygnują z sankcji) to co ? Niemcy nałożą sankcje na USA ? Nie będą im niczego sprzedawać, wyrzucą amerykańskich żołnierzy, zlikwidują ich bazy, nie kupią F-35, wycofają swoje firmy z rynku amerykańskiego ? No co mogą zrobić NIEMCY ?

HeHe
poniedziałek, 18 stycznia 2021, 14:14

Niemcy z ruskimi dokończą NS2 i będą go eksploatować. No co mogą zrobić im Amerykanie?

GB
poniedziałek, 18 stycznia 2021, 21:34

Niemiecka jurysdykcja nie dotyczy wód duńskich.

HeHe
niedziela, 17 stycznia 2021, 23:07

Niemcy z ruskimi po prostu dokończą NS2 i razem ze spółkami zachodnioeuropejskimi będą z niego korzystać. No i co im mogą zrobić Amerykanie?

Europejczyk z Alp
piątek, 15 stycznia 2021, 19:48

rozmowa bedzie krotka: albo USA przestanie traktowac nas jak kolonie albo podpisujemy umowe handlowa z Chinami.

czytelnik D24
sobota, 16 stycznia 2021, 10:28

No jasne. Podpisujemy umowę handlową z Chińczykami żeby rozkradli Europe do reszty i pozbawili ją pracy.

Kiks
sobota, 16 stycznia 2021, 02:17

Taaaaa, jasne. Górale z Alp chcą robić interesy tylko ze sobą i osttanią rzeczą jest wspieranie żółtych, którzy chcą doić Europę na własnych warunkach.

GB
piątek, 15 stycznia 2021, 22:37

Chiny nie mają gazu do eksportu... Doucz się podstaw.

Pamiętliwy
piątek, 15 stycznia 2021, 22:35

Na co czekacie w takim razie Chiny już czekają....

GB
piątek, 15 stycznia 2021, 19:32

Sankcje są wpisane w budżet wojskowy USA, a za jego przyjęciem głosowali demokraci i republikanie i to w takiej liczbie że przełamali veto Trumpa. To od Kongresu zależy zdjęcie sankcji na NS2. A determinacja Kongresu jest taka że może zwiększyć sankcje na NS2, a nie je zdjąć.

Raf
sobota, 16 stycznia 2021, 14:08

Każde ich sankcje to poglebianie konfliktu z Niemcami

GB
sobota, 16 stycznia 2021, 19:44

Niemcy muszą po prostu zrozumieć że z wrogiem Europy jakim jest Rosja nie można robić strategicznych interesów. A gaz Niemcy mogą kupować choćby z Zatoki Perskiej.

HeHe
niedziela, 17 stycznia 2021, 15:57

Wygląda jednak na to, że Niemcy po prostu zaczynają rozumieć, że to USA jest wrogiem Europy a gaz mogą kupować od tego od kogo chcą i nikt nie będzie im tego dyktował.

GB
poniedziałek, 18 stycznia 2021, 11:23

Niemcy dobrze wiedzą gdzie i ile eksportują, i wiedzą też jak wielkie szkody poniosłaby ich gospodarka w przypadku wojny handlowej z USA.

HeHe
poniedziałek, 18 stycznia 2021, 23:13

USA nie będzie z tego powodu wywoływać wojny handlowej bo wiedzą, że ich gospodarka także poniosłaby wielkie straty.

GB
wtorek, 19 stycznia 2021, 09:32

To Niemcy z tego powodu nie wywołają wojny handlowej, gdyż ich eksport do USA jest znacznie większy niż import z USA...

HeHe
wtorek, 19 stycznia 2021, 15:59

Z tego powodu nie wywołają wojny handlowej ani USA ani Niemcy a NS2 zostanie dokończony i będzie działał.

HeHe
wtorek, 19 stycznia 2021, 14:03

NIKT z tego powodu nie wywoła wojny handlowej.

GB
poniedziałek, 18 stycznia 2021, 09:25

Nikt nie zabrania im kupować z takiego Kataru.

HeHe
niedziela, 17 stycznia 2021, 13:27

Wygląda jednak na to, że Niemcy zaczynają rozumieć iż wrogiem Europy jest USA. Gaz Niemcy mogą kupować od tego od kogo chcą.

GB
niedziela, 17 stycznia 2021, 21:42

Nie. Niemcy mogą kupować ga od kogo chcą oprócz Rosji. To dlatego USA nie nalożyły sankcji na gaz z Kataru.

HeHe
poniedziałek, 18 stycznia 2021, 23:11

Nie. Niemcy mogą kupować od tego od kogo zachcą i USA niczego w tej mierze nie zmienią.

GB
wtorek, 19 stycznia 2021, 09:32

Jak widzisz Niemcy nie mogą dokończyć budowy NS2. Sankcje są skuteczne i powstrzymały budowę NS2.

HeHe
wtorek, 19 stycznia 2021, 16:00

Sankcje BYŁY skuteczne bo powstrzymały budowę NS2 tylko TYMCZASOWO.

HeHe
wtorek, 19 stycznia 2021, 14:05

Sankcje BYŁY skuteczne ale tylko CHWILOWO bo powstrzymały budowę NS2 CZASOWO.

Tweets Energetyka24